Бази даних


Наукова періодика України - результати пошуку


Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Повнотекстовий пошук
 Знайдено в інших БД:Книжкові видання та компакт-диски (3)Автореферати дисертацій (2)Реферативна база даних (41)Авторитетний файл імен осіб (1)
Список видань за алфавітом назв:
A  B  C  D  E  F  G  H  I  J  L  M  N  O  P  R  S  T  U  V  W  
А  Б  В  Г  Ґ  Д  Е  Є  Ж  З  И  І  К  Л  М  Н  О  П  Р  С  Т  У  Ф  Х  Ц  Ч  Ш  Щ  Э  Ю  Я  

Авторський покажчик    Покажчик назв публікацій



Пошуковий запит: (<.>A=Шумна Т$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 27
Представлено документи з 1 до 20
...
1.

Шумна Т. Є. 
Формування алергічної патології у дітей Запорізького регіону [Електронний ресурс] / Т. Є. Шумна // Запорожский медицинский журнал. - 2012. - № 6. - С. 55-58. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Zmzh_2012_6_15
По результатам анкетирования 6275 детей (2772 мальчика и 3503 девочки), из них 2623 жителя Запорожья (1158 мальчиков и 1465 девочек) и 3652 из Запорожской области (1614 мальчиков и 2038 девочек) от 6 - 7 до 13 - 14 лет, и по данным факторного факторного анализа определено, что аллергические заболевания у детей Запорожского региона реализуются при условии наличия трех основных факторов, влияющих на развитие аллергической патологии у детей, в частности, это факторы окружающей среды, медико-биологические и социально-экономические факторы.
Попередній перегляд:   Завантажити - 383.841 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
2.

Шумна Т. Є. 
Характеристика цитокінового статусу дітей з алергічними захворюваннями [Електронний ресурс] / Т. Є. Шумна // Здоровье ребенка. - 2012. - № 7. - С. 72-75. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Zd_2012_7_16
Попередній перегляд:   Завантажити - 299.349 Kb    Зміст випуску     Цитування
3.

Кузнєцова О. Д. 
Програма контролю за перебігом сезонної алергії та її ефективність [Електронний ресурс] / О. Д. Кузнєцова, С. М. Недєльська, І. В. Солодова, Т. Г. Бессікало, І. О. Жиленко, Т. Є. Шумна, Т. В. Тарасевич // Запорожский медицинский журнал. - 2011. - т. 13, № 2. - С. 87-90. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Zmzh_2011_13_2_27
Проведен аэробиологический мониторинг содержания пыльцы растений и спор грибков в атмосферном воздухе г. Запорожье. Предложен новый эффективный подход к лечебно-профилактическим мероприятиям.
Попередній перегляд:   Завантажити - 341.992 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
4.

Шумна Т. Є. 
Сучасний погляд на імунні механізми розвитку алергічних захворювань в умовах несприятливих факторів навколишнього середовища [Електронний ресурс] / Т. Є. Шумна // Запорожский медицинский журнал. - 2011. - т. 13, № 2. - С. 124-125. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Zmzh_2011_13_2_39
Представлены современные данные об иммунных механизмах развития аллергических заболеваний у детей в условиях неблагоприятных факторов окружающей среды.
Попередній перегляд:   Завантажити - 277.839 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
5.

Недельська С. М. 
Методичне та методологічне забезпечення викладання алергології студентам медичного факультету на кафедрі факультетської педіатрії [Електронний ресурс] / С. М. Недельська, В. І. Мазур, І. В. Солодова, Т. Є. Шумна // Актуальні питання фармацевтичної і медичної науки та практики. - 2013. - № 3. - С. 54-56. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/apfimntp_2013_3_17
Показаны особенности преподавания различных разделов аллергологии студентам IV и VI курсов медицинского факультета.
Попередній перегляд:   Завантажити - 325.041 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
6.

Шумна Т. Є. 
Характеристика гормонального профілю дітей з алергічними захворюваннями [Електронний ресурс] / Т. Є. Шумна // Медичні перспективи. - 2013. - Т. 18, № 1. - С. 64-70. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mp_2013_18_1_16
С целью определения особенностей гормонального профиля у детей с аллергическими заболеваниями (АЗ) исследованы уровни адренокортикотропного (АКТГ), тиреотропного гормона (ТТГ) и кортизола у 110 детей в возрасте от 6 до 17 лет. Из них - 79 детей с АЗ (40 детей из г. Запорожье и 39 детей - из условно экологически чистых Приморского и Бердянского районов Запорожской области) и 31 здоровый ребенок (16 детей - из г. Запорожье и 15 - из условно экологически чистых районов Запорожской области). Уровни гормонов АКТГ (пг/мл), ТТГ (мкМЕ/мл), кортизола (нг/мл) определяли при помощи иммуноферментных тест-систем по стандартной методике в ЦНИЛе Запорожского государственного медицинского университета. По результатам исследования установлено, что в условиях крупного промышленного города Запорожье у детей формирование аллергической патологии происходило при активации гипофизарно-надпочечниковой системы с повышением секреции АКТГ, ТТГ и кортизола, с высоким риском истощения иммунных реакций и персистенцией антигенов, что подтверждалось повышением значений их медиан относительно здоровых детей. У детей с АЗ, жителей условно экологически благоприятных Приморского и Бердянского районов Запорожской области, наоборот, регистрировались более низкие показатели медиан АКТГ, ТТГ и кортизола, что свидетельствовало об угнетении функции гипоталамо-гипофизарной системы с нарушением защитно-приспособительной реакции и адаптационных механизмов в ответ на формирование аллергического воспаления. При этом, регуляция гормональной активности по принципу отрицательной обратной связи у детей с АЗ не выполнялась, независимо от их места жительства. Кроме того, показатели медиан АКТГ, ТТГ, кортизола у детей с разными клиническими формами АЗ в сравнении со здоровыми свидетельствовали о том, что у детей с бронхиальной астмой (БА) регистрировался самый высокий уровень показателя АКТГ (37,39 (29,1 - 56,11) пг/мл) и кортизола (249,23 (169,57 - 293,83) нг/мл), у детей с аллергическим ринитом - показатели медиан кортизола были самые низкие (84,69 (84,06 - 92,81) нг/мл), а показатели медиан ТТГ были достоверно выше только при сравнении групп детей с БА (2,73 (1,13 - 3,18) мкМЕ/мл) со здоровыми (1,96 (1,59 - 1,99) мкМЕ/мл). В результате проведенного исследования доказано, что показатели гормонального профиля у детей с АЗ зависят не только от их места проживания, но и от клинических форм аллергической патологии, что необходимо учитывать при индивидуальном подборе доз и длительности лечения даже ингаляционными и топическими глюкокортикостероидными препаратами.
Попередній перегляд:   Завантажити - 337.29 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
7.

Шумна Т. Є. 
Основні аспекти алергодіагностики та лікування дітей з атопічним дерматитом, мешканців промислового регіону [Електронний ресурс] / Т. Є. Шумна // Астма та алергія. - 2014. - № 1. - С. 25-29. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/astm_2014_1_5
Попередній перегляд:   Завантажити - 360.188 Kb    Зміст випуску     Цитування
8.

Шумна Т. Є. 
Досвід викладання дитячої кардіології студентам IV та VI курсів медичного факультету на кафедрі факультетської педіатрії [Електронний ресурс] / Т. Є. Шумна // Здоровье ребенка. - 2014. - № 2. - С. 133-136. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Zd_2014_2_27
Під час викладання дитячої кардіології студентам IV та VI курсів медичного факультету на кафедрі факультетської педіатрії використовують поєднання сучасних інноваційних технологій та традиційних практично орієнтованих методів викладання, що значно покращує ефективність, результативність навчання та підвищує формування професійних вмінь і навичок у студентів. Основним критерієм знань, умінь, навичок є засвоєння студентами навчального матеріалу з різних розділів дитячої кардіології згідно з програмами, навчальними планами, а вивчення особливостей електрокардіографічного та ехокардіографічного досліджень стимулює студентів до постійної теоретичної та практичної підготовки, кращого засвоєння матеріалу, підвищує мотивацію до навчання, сприяє формуванню майбутнього сімейного лікаря як висококваліфікованого клініциста та діагноста.
Попередній перегляд:   Завантажити - 187.767 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
9.

Шумна Т. Є. 
Досвід підвищення мотивації до навчання у студентів IV та VI курсів медичного факультету на кафедрі факультетської педіатрії [Електронний ресурс] / Т. Є. Шумна // Медична освіта. - 2014. - № 3(дод.). - С. 204-207. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mosv_2014_3(dod
Попередній перегляд:   Завантажити - 427.36 Kb    Зміст випуску     Цитування
10.

Шумна Т. Є. 
Використання інформаційних технологій для навчання студентів в рамках проекту TEMPUS [Електронний ресурс] / Т. Є. Шумна // Современная педиатрия. - 2014. - № 1. - С. 146-148. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Sped_2014_1_29
Використання інформаційних технологій та забезпечення впровадження проблемно-орієнтованого навчання в рамках програми TEMPUS на кафедрі факультетської педіатрії підвищує активність студентів та їх бажання одержувати нові знання, що дозволяє поліпшити якість та відповідність підготовки майбутніх лікарів вимогам медичної реформи. Створення та розширення інформаційного простору в галузі вищої освіти та медицини відкриває нові можливості розвитку медичної науки і техніки шляхом забезпечення обміну досвідом, спілкування та співпраці з висококваліфікованими спеціалістами з інших країн. Застосування інформаційних технологій - це важливе і необхідне доповнення до ефективного навчально-методичного забезпечення сучасної освіти майбутніх лікарів.
Попередній перегляд:   Завантажити - 94.088 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
11.

Шумна Т. Є. 
Виховання моральних якостей у студентів медичного факультету як невід'ємна складова забезпечення навчального процессу на кафедрі факультетської педіатрії [Електронний ресурс] / Т. Є. Шумна // Современная педиатрия. - 2014. - № 7. - С. 130-132. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Sped_2014_7_28
Ha сучасному етапі підготовка майбутніх лікарів, особливо педіатрів, вимагає виховання всебічно розвиненої особистості як висококваліфікованого спеціаліста, так і високодуховної людини. Поєднання досвіду проблемно-орієнтованого навчання студентів у межах програми TEMPUS, що відповідає здобуткам розвитку вищої освіти в країнах ЄС, та наслідуванням найкращих традицій і передових досягнень вітчизняної педіатричної школи підвищує ефективність і результативність навчання, покращує формування професійних навичок і виховання моральних якостей у студентів.
Попередній перегляд:   Завантажити - 94.457 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
12.

Шумна Т. Є. 
Взаємозв’язок порушень бронхолегеневої й серцево-судинної систем у дітей із бронхіальною астмою: багатогранність та невичерпність вивчення проблеми [Електронний ресурс] / Т. Є. Шумна, С. М. Недельська, О. М. Даценко // Здоровье ребенка. - 2014. - № 8. - С. 8-11. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Zd_2014_8_3
Попередній перегляд:   Завантажити - 189.783 Kb    Зміст випуску     Цитування
13.

Шумна Т. Є. 
Сучасні підходи до викладання дисципліни "Педіатрія" студентам IV курсу медичного факультету на кафедрі факультетської педіатрії як засіб формування їх креативної особистості [Електронний ресурс] / Т. Є. Шумна // Перинатология и педиатрия. - 2014. - № 1. - С. 86-89. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/perynatology_2014_1_20
Мета роботи при викладанні дисципліни "Педіатрія" на кафедрі факультетської педіатрії полягає в розвитку креативної особистості студентів шляхом відмови від механічного перенесення знань і удосконалення індивідуальної практично-орієнтованої діяльності зі студентами, від засвоєння теоретичних знань до практичного застосування. Студентам IV курсу медичного факультету Запорізького державного медичного університету запропоновано добровільно пройти тестування для визначення рівня їх інтелектуального розвитку. Методику "Культурно-вільний тест на інтелект" (CFIT), яку запропонував Кеттел, використано як для індивідуального, так і для групового обстеження, причому опитувапьні форми наведені у вигляді малюнків і схем, тому результати тестування не залежали від впливу факторів навколишнього середовища, культури та освіти на студентів. Результати: розвиток креативної особистості студентів спрямований на подальший розвиток їх природних здібностей, покращання ефективності та результативності навчання, підвищення формування професійних вмінь та навичок. Висновки: вивчення дисципліни "Педіатрія" із залученням інноваційних педагогічних підходів формує у студентів ініціативність, стійкий інтерес до предмету та процесу пізнання, підвищує навчальну, науково-дослідницьку та практичну діяльність.
Попередній перегляд:   Завантажити - 91.263 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
14.

Шумна Т. Є. 
Малюнкові тести як засіб відображення емоційності дітей з алергічними захворюваннями [Електронний ресурс] / Т. Є. Шумна // Перинатология и педиатрия. - 2014. - № 3. - С. 109-112. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/perynatology_2014_3_30
Мета роботи - визначити в дітей психоемоційні особливості, які сприяють розвитку алергічних захворювань (АЗ). Дослідження проведено за допомогою загальноприйнятих проективних методик "Намалюй людину" та "Дім, дерево, людина" у 171 дитини з АЗ з м. Запоріжжя (100 хлопчиків і 71 дівчинка) та у 116 хворих дітей з відносно екологічно чистих районів Запорізької області (62 хлопчики та 54 дівчинки). Групу порівняння склали 56 здорових дітей (29 міських і 27 дітей із Запорізької області). Комплекс взаємодоповнюючих малюнкових тестів надав змогу виділити в емоційній сфері дітей з АЗ такі проблеми, як агресивність, тривожність, негативні емоції. Діти сприймали хворобу як основне джерело негативного емоційного стану, що приводило до незадоволеності стосунками з оточуючими і формування відчуття неповноцінності, відчуженості та незадоволеності головними комунікативними потребами в спілкуванні, визнанні, повазі та співпраці з іншими дітьми. У дітей з АЗ спостерігалися зміни емоційно-особистісної сфери, які спричиняли зниження когнітивних здібностей і ускладнювали клінічний перебіг основного захворювання, що потребувало подальшого проведення комплексу індивідуалізованих профілактично-оздоровчих заходів. Висновки: перспективним напрямком підвищення якості життя хворих на алергічну патологію є диференційований підхід до навчання, виховання, прогнозування їх соціальної адаптації та здоров'я в цілому.
Попередній перегляд:   Завантажити - 856.938 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
15.

Шумна Т. Є. 
Сучасні методи діагностики захворювань щитоподібної залози в дітей [Електронний ресурс] / Т. Є. Шумна, К. С. Шматко, Т. В. Тарасевич, Т. В. Абрамова, Н. Я. Токарева // Здоровье ребенка. - 2015. - № 8. - С. 62-66. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Zd_2015_8_14
Наведений огляд літератури дозволив розглянути сучасні методи діагностики захворювань щитоподібної залози. Проаналізовано діагностичні можливості клініко-анамнестичних, лабораторних та інструментальних методів, що відрізняються за своєю інформативністю та інвазивністю. Знання показань щодо використання методів візуалізації (ультразвукове дослідження, сцинтиграфія, комп'ютерна томографія, ядерно-магнітний резонанс), пункційної біопсії, проведення цитологічного, функціонального дослідження порушень щитоподібної залози та інших органів і систем сприяють ранній діагностиці таких ендокринних захворювань, як вроджений або набутий гіпотиреоз, дифузний або вузловий зоб, тиреотоксикоз (гіпертиреоз), автоімунний тиреоїдит, та виявленню супутньої патології з боку органів-мішеней, що дозволить своєчасно та найбільш ефективно проводити лікувально-профілактичні заходи в дітей, підвищити їх соціалізацію, якість життя та попередити розвиток інвалідності.
Попередній перегляд:   Завантажити - 239.994 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
16.

Шумна Т. Є. 
Психологічний статус дітей з атопічним дерматитом [Електронний ресурс] / Т. Є. Шумна, В. І. Мазур, Л. І. Кляцька, Т. В. Тарасевич, Б. А. Середа, І. М. Пащенко // Современная педиатрия. - 2016. - № 6. - С. 92-94. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Sped_2016_6_20
Мета роботи - визначення психологічного статусу дітей з атопічним дерматитом (АД). Проведено психологічне обстеження 77 дітей з АД і 56 здорових. У промисловому місті Запоріжжя мешкали 40 хворих і 29 здорових дітей, а 37 дітей з АД і 27 здорових проживали у відносно екологічно сприятливих районах Запорізької області. Психологічні властивості та стан особистості всіх обстежених дітей досліджено за допомогою запитальника САН для оперативної оцінки "Самопочуття", "Активності" та "Настрою" як засобу психодіагностики особистості зниження самопочуття. У 43,24 % хворих з області, навпаки, відмічалось його підвищення, що може свідчити про їх менш тривалий життєвий досвід, пов'язаний з подоланням захворювання. Серед хворих з області достовірно частіше, ніж з м. Запоріжжя, реєструвалися знижена активність (45,95 проти 22,5 %). І навпаки - підвищена активність була більш притаманною городянам, ніж мешканцям області (57,5 проти 5,41 %). Це, з одного боку, пов'язано з нездатністю дітей з області об'єктивно оцінити себе, а з іншого - з більш активним способом життя дітей в урбанізованому місті. Знижений настрій мали 60 % міських і тільки 18,92 % хворих з області. Висока самооцінка настрою хворих з області свідчила про підвищення механізмів компенсації та суб'єктивного відчуття себе здоровими, незважаючи на хворобу. Зроблено висновки, що перспективним напрямком підвищення якості життя дітей з АД є включення у комплекс лікування методів соціальної та психологічної адаптації.
Попередній перегляд:   Завантажити - 113.264 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
17.

Шумна Т. Є. 
Оптимізація лікування коморбідних порушень органів травлення у дітей з алергічними захворюваннями [Електронний ресурс] / Т. Є. Шумна, В. І. Мазур // Перинатология и педиатрия. - 2015. - № 3. - С. 96-99. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/perynatology_2015_3_22
Мета роботи - оптимізувати лікування коморбідних порушень органів травлення в дітей з алергічними захворюваннями. Наведено дані про обстеження і лікування 175 дітей (93 хлопчики і 82 дівчинки) віком 3 - 18 років з алергічною патологією. Основну групу, до комплексної терапії яких був включений тіотриазолін, склали 100 дітей (56 хлопчиків і 44 дівчинки). Контрольну групу склали 75 дітей (37 хлопчиків та 38 дівчаток), до комплексної терапії яких не включали тіотриазолін. Одержані результати оброблені за допомогою традиційних статистичних методів. У 66 % дітей з алергічними захворюваннями до патологічного процесу залучався шлунково-кишковий тракт. Виявлені зміни підшлункової залози і печінки при алергічних захворюваннях зворотні і можуть трактуватися як реактивні. Висновки: наведені результати спостережень свідчать про обгрунтованість включення тіотриазоліну до комплексної терапії алергічних захворювань у дітей.
Попередній перегляд:   Завантажити - 291.964 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
18.

Шумна Т. Є. 
Частота і чинники ризику розвитку алергічних захворювань у дітей дошкільного віку [Електронний ресурс] / Т. Є. Шумна, В. І. Мазур, Л. І. Кляцька, С. В. Соловйова, А. К. Кравченко // Современная педиатрия. - 2015. - № 6. - С. 61-65. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Sped_2015_6_16
Мета роботи - визначити частоту та чинники ризику розвитку алергічних захворювань у дітей дошкільного віку з урахуванням побутових умов їх проживання. Проведено анкетування 140 дітей віком від 1,5 до 5 років включно (75 хлопчиків і 65 дівчаток). За результатами анкетування дітей розподілено на 3 групи: I група - діти із симптомами бронхіальної астми (БА, 15 осіб); II група - із симптомами алергічного риніту (АР, 43 особи); III група - із симптомами алергічного дерматиту (АД, 18 осіб). Контрольну, (IV) групу склали 64 практично здорові дитини, які не мали підозри на наявність алергії. Частота симптомів алергічних захворювань у дітей дошкільного віку становила 54,3 %; симптоми БА реєстрували у 10,7 %, АР - у 30,7 %, АД - у 12,9 % випадків. Основними чинниками ризику формування алергії були обтяжена спадковість щодо алергічних захворювань і щоденне використання хімічних засобів для прибирання; також мали значення несприятливий перебіг вагітності матерів і перенесені дитиною гострі респіраторні захворювання. Зроблено висновки, що елімінаційні заходи доцільно проводити тільки щодо значущих алергенів за результатами алерготестування; під час прибирання помешкань не рекомендується застосовувати побутові хімічні речовини частіше одного-двох разів на тиждень.
Попередній перегляд:   Завантажити - 273.539 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
19.

Шумна Т. Є. 
Значення полiморфiзму генiв у розвитку алергiчної патологiї у дiтей [Електронний ресурс] / Т. Є. Шумна, С. В. Соловйова, Т. П. Зінченко, В. І. Мазур // Здоровье ребенка. - 2016. - № 3. - С. 73-76. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Zd_2016_3_13
Попередній перегляд:   Завантажити - 198.871 Kb    Зміст випуску     Цитування
20.

Возний О. В. 
Епідеміологічні аспекти захворюваності на карієс та особливості розвитку карієсогенної ситуації в дітей із бронхіальною астмою [Електронний ресурс] / О. В. Возний, Т. Є. Шумна, Є. С. Лепетченко // Український стоматологічний альманах. - 2018. - № 2. - С. 41-44. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Usa_2018_2_12
Попередній перегляд:   Завантажити - 301.693 Kb    Зміст випуску     Цитування
...
 
Відділ наукової організації електронних інформаційних ресурсів
Пам`ятка користувача

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського